آیا سرطان پروستات قابل درمان است

4.7/5 - (39 امتیاز)

درمان سرطان پروستات

یکی از مشکلاتی باید گفت نادر نیست و در بسیاری از آقایان رخ می دهد مشکلات مربوط به پروستات می باشد که با افزایش سن به مرور می توان آن را پیش بینی کرد. اما باید بدانید که مشکل پروستات شما دقیقا چیست و درمان آن چگونه است ؟ آیا پروستات شما سرطانی شده است و آیا سرطان پروستات قابل درمان است ؟ در این صفحه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا سرطان پروستات قابل درمان است ؟ با ما در این صفحه همراه باشید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

منظور از سرطان پروستات چیست ؟

وقتی از سرطان پروستات صحبت می کنیم دیگر منظور پروستات خوش خیم یا بزرگی پروستات نیست. بلکه زمانی است که سلول های این منطقه الگو رشد غیر قابل کنترلی دارند و سلول های سرطانی را شکل داده اند و این بافت سرطانی در حال رشد و پخش شدن می باشد. در حقیقت سرطان پروستات زمانی به وجود آمده است که این توده به صورت بدخیم درآمده است و در حال پخش شدن می باشد. اما آیا سرطان پروستات قابل درمان است ؟ در ادامه به طور کامل به آن می پردازیم.

آیا سرطان پروستات قابل درمان است

آیا سرطان پروستات قابل درمان است ؟

بدون شک بله ! باید بدانید که سرطان پروستات به نسبت سرطان های دیگر درمان ساده تری دارد و بهتر می توان آن را کنترل و حتی از بین برد. اما باید بدانید که زمان تشخیص این مشکل است که از اهمیت برخوردار است. به جرئت می توانیم بگوییم که اگر از ابتدا در زمان مناسب سرطان پروستات را تشخیص دهید به سادگی می توانید آن را به کمترین عوارض کنترل کنید. از این رو زمان تشخیص این مشکل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

چه زمان به دکتر مراجعه کنیم ؟

در پاسخ به این سوال که آیا سرطان پروستات قابل درمان است گفتیم زمان تشخیص این مشکل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از این رو اگر نشانه های زیر را داشتید در اسرع وقت به یک اورولوژیست مراجعه کنید :

  1. خون ادراری
  2. پر ادراری
  3. تکرر ادرار
  4. سوزش ادرار
  5. حس دائمی ادرار
  6. درد در ناحیه پایین
  7. تب
  8. لرز
  9. مشکلات نعوظ و انزال

فراموش نکنید مشکلات پروستات پیش از هر چیز روی سیستم دفع ادرار شما تاثیر می گذارد پس مشکلات این حوزه را جدی بگیرید.

سرطان پروستات چگونه درمان می شود ؟(راه های جدید درمان)

خوب است بدانید که امروزه روش های جدید و نوینی برای درمان این مشکل وجود دارد. پس در پاسخ به این سوال که آیا سرطان پروستات قابل درمان است بدون شک باید گفت بله. اما اینکه بهترین روش کدام است از موارد زیادی مانند وسعت بیماری و سن شما تاثیر می گیرد.

کنترل کردن پروستات

وقتی سرطان چندان پیشرفت نکرده است یا سن شما برای شروع کردن درمان های پیچیده و سخت سرطان پروستات مناسب نمی باشد ممکن است پزشک پیشنهاد کند که از درمان های تهاجمی جلوگیری کنید و بیشتر این مشکل را کنترل کنید. در این حالت می توانید با این سرطان زندگی کنید بدون آنکه نگران عوارض آن باشید.

در حقیقت در این روش انتخاب می شود که به جای تحریک این بیماری و به دوش کشیدن عوارض درمان آن به خوبی آن را کنترل نمایید که البته در این روش همگام بودن و تحت نظر یک متخصص خوب بودن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

آیا سرطان پروستات قابل درمان است

رادیوتراپی

این روش بدون شک یکی از روش های تهاجمی درمان این مشکل می باشد. در این روش سعی می شود که با پرتو و اشعه های رادیویی به از بین بردن سلول های سرطانی بپردازید. از این روش همچنین برای کنترل سرعت رشد سلول های سرطانی استفاده می شود. این روش معمولا طی 4 الی 8 هفته بسته به وسعت بیماری اجرا می شود تا این سلول ها ضعیف شده و سپس ساده تر مورد درمان قطعی قرار بگیرند.

برکی تراپی

این روش یکی از انواع های روش های درمان رادیوتراپی می باشد با یک تفاوت. در این روش به طور مستقیم اشعه توده سرطان را مورد حمله قرار می دهد و به درون توده سرطان فرستاده می شود. این روش به کمک سوزن های نازکی انجام می شود که یکی از روش های درمان سرطان پروستات می باشد. پس اگر نگرانید که آیا سرطان پروستات قابل درمان است باید این روش های جدید را بشناسید تا دلگرم شوید و با روحیه بهتر به جنگ این بیماری بروید.

هورمون تراپی

ابتدا باید بدانید که هورمون تراپی معمولا یک روش مجزا نمی باشد بلکه به طور معمولا در کنار رادیوتراپی مورد استفاده قرار میگیرد. چرا که در این روش سعی می شود تا سرعت رشد سلول های سرطانی کم تر شود و حتی آن ها را ضعیف تر کرد تا سایر روش های درمانی مانند رادیوتراپی بهتر پاسخ دهد. از این رو باید در نظر داشته باشید که همیشه هورمون تراپی یک روش مکمل مورد استفاده برای شما می باشد.

هایفو پروستات

این روش یکی از روش های جدید درمان پروستات می باشد که برای توده های نقطه ای می باشد که هنوز در بدن پخش نشده اند. عارضه ناشی از هایفو پروستات نسبتا کمتر می باشد. در این روش نیز با اشعه هایی که از ناحیه پایین بدن وارد می شود برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. استفاده از این روش تنها برای سرطانی می باشد که در بدن پخش نشده است.

آیا سرطان پروستات قابل درمان است

جراحی

در آخرین پاسخ هایی که به این سوال که آیا سرطان پروستات قابل درمان است یا خیر به جراحی و شیمی درمانی می رسیم. البته جراحی و شیمی درمانی هر کدام برای استیج ها متفاوتی از سرطان می باشد. اگر سرطان از پروستات خارج نشده باشد در این صورت این امکان برای شما وجود دارد جراح با برداشتن قسمتی از پروستات یا کل پروستات این بیماری را به طور کامل ریشه کن کند.

اما فراموش نکنید خارج کردن پروستات از بدن عملکرد جنسی فرد را مختل می کند و از این رو این جراحی جزوی از انتخاب های آخر درمان پروستات می باشد که مورد انتخاب قرار می گیرد.

شیمی درمانی

وقتی سرطان از پروستات خارج می شود و در بدن پخش می شود نمی توان از روش هایی که رو ارگان ها متمرکز می شود استفاده کرد. در این صورت  شیمی درمانی می تواند تنها راه پیش روش شما باشد چرا که با کل سلول های سرطانی پخش شده در کل بدن مبارزه می کند.

به خاطر دارید که فوقا گفتیم گاهی در پاسخ به این سوال آیا سرطان پروستات قابل درمان است باید به سراغ مراقبت و عدم استفاده از درمان های تهاجمی برویم ؟ اگر دیر این مشکل را در بدن خود شناسایی کنید بدیهی است که این روش برای شما غیر قابل استفاده است چرا که سلامتی تمامی ارگان ها و اجزای بدن شما در خطر می باشد.

بهترین راه درمان سرطان پروستات کدام است ؟

به طور کلی نمی توان گفت که بهترین راه درمان سرطان پروستات چیست. چرا که بهترین راه همیشه بر اساس شرایط شخصی هر فرد مشخص می شود. این شرایط شامل موارد زیر می شود :

  1. سن بیمار
  2. شرایط جسمی بیمار
  3. میزان پیشرفت بیماری
  4. قوای جسمی فرد
  5. و..

از این رو هر متخصصی در این زمینه پس از معاینه کامل بدن شما و با در نظر گرفتن فاکتور های زیادی روش مناسب برای درمان شما را انتخاب می کند. اما نباید فراموش کنید بهترین روش ، راهی است که کمترین عارضه را داشته باشد و تاثیر کمتری روی زندگی شخصی شما بگذارد.

چگونه بهترین روس درمان سرطان پروستات را انتخاب کنیم ؟

اگر می خواهید مطمئن باشید که بهترین روش درمان سرطان پروستات براش شما انتخاب شده است به شما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب متخصص مورد نظر خود دقت کنید. یک متخصص خوب با داشتن یک تشخیص دقیق و همچنین در نظر گرفتن شرایط زندگی شما می تواند بهترین راه درمان این مشکل را به شما معرفی کند. برای تماس با یکی از بهترین متخصصین در این زمینه می توانید بر روی این لینک کلیک کنید یا بر روی نوبت دهی آنلاین در بالای این صفحه بپردازید.

امیدواریم این صفحه در خصوص این سوال که آیا سرطان پروستات قابل درمان است برای شما مفید بوده باشد.

آیا سرطان پروستات قابل درمان است ؟

بله ! ما در این صفحه راه های درمان سرطان پروستات را به طور کامل توضیح داده ایم.

جدید ترین روش های درمان پروستات چگونه است ؟

بر اساس میران پیشرفت سرطان پروستات این روش متفاوت است.

برای درمان پروستات به چه تخصصی مراجعه کنیم ؟

شما به یک متخصص اورولوژی برای درمان پروستات نیاز دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *