ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟

5/5 - (1 امتیاز)

ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟ پروستات و بیماری های ان را بدون شک می توانیم یکی از رایج ترین بیماری های بین اقایان بدانیم که در سن میان سالی و پس از عبور از سن 45 سالگی می توانیم در نیمی از جمعیت آقایان این مشکلات را مشاهده کنیم. یکی از راه هایی که برای درمان این بیماری ها پیشنهاد می شود جراحی پروستات می باشد اما این سوال و دغدغه وجود دارد که ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟ ما در این مطلب به طور کامل به این سوال می پردازیم.

پروستات چیست ؟

پیش از انکه بدانیم ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت باید با نقش پروستات در بدن آشنا شویم و بدانیم چه تاثیری در روابط جنسی ما دارد. پروستات را می توان یک غده گردویی در زیر مثانه دانست که با تولید مایع منی و تنظیم PH آن به زنده ماندن اسپرم ها کمک می کند و موجب باروری می باشد.

خوب است بدانید به تازگی گفته شده است که پروستات در متعادل سازی ترشح هورمون تستستورون نیز تاثیر دارد که از این رو بدون شک تاثیر مهمی در رفتار های جنسی آقایان خواهد داشت.

ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟

جراحی پروستات چیست و چرا انجام می شود ؟

پروستات در معرض بیماری های زیادی قرار میگیرد که رایج ترین آن ها به این شرح می باشد :

  1. بزرگی پروستات خوش خیم
  2. پروستات بدخیم

یکی از روش های درمان این بیماری ها جراحی می باشد که به آن Prostatectomy پروستاتکتومی گفته می شود که در آن قسمتی از پروستات یا کل آن برداشته می شود. این جراحی است که این سوال را ایجاد می کند که ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت یا خیر. در ادامه به طور کامل به آن پاسخ می دهیم.

ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟

در خصوص انجام رابطه جنسی بعد از عمل دو فرض را می توان مطرح کرد :

  1. رابطه جنسی چند روز بعد از انجام عمل پروستات امکان پذیر می باشد و آیا رابطه به جراحی آسیب نمی زند ؟
  2. آیا رابطه جنسی بعد از عمل پروستات مختل می شود و در نعوظ و انزال مشکل به وجود می آید ؟

ما در ادامه این دو فرض را به طور کامل برسی می کنیم.

جراحی قسمتی از پروستات

وقتی قسمتی از پروستات جراحی می شود بدیهی است که طی یک درمان تهاجمی تا مدتی از انجام رابطه جنسی و هر رفتاری که بدن شما فشار وارد کند ممنوع می باشد. با این وجود خوب است بدانید که روش های نوین انجام این جراحی مانند لاپاراسکوپی مدت ریکاوری و بهبود این مشکل را بسیار کمتر کرده است و از این رو زودتر می توانید به زندگی خود بگردید.

همچنین می توان انتظار داشت که قدرت های جنسی شما مانند نعوظ و انزال نرمال تا حدودی پس از این جراحی مختل شود اما چون کل پروستات برداشته نشده است پس از مدتی این قابلیت دوباره بازیابی می شود.

ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟

بعد از جراحی و برداشت کل پروستات چطور ؟ ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟

جراحی کل پروستات

وقتی کل پروستات برداشته می شود شاید مدت زمانی زیادی برای ریکاوری نیاز نباشد اما مشکلات بسیار قابل توجه تری به وجود می آید. طبق برسی ها پس از انجام عمل جراحی پروستات مشکلات نعوظ و زود انزالی به سراغ آقایان می آید و قطعا رابطه جنسی آن ها را تحت شعاع قرار می دهد.

با این وجود این پاسخ به این معنی نیست که شما همیشه این مشکلات را به همراه خواهید داشت. معمولا بسیاری از آقایان تا چند ماه و حداکثر یک سال پس از انجام عمل جراحی می توانند توانمندی های جنسی خود را بازیابی کنند. با این وجود این توانمندی های جنسی و قدرت انزال و نعوظ شاید مانند روز های ابتدایی و پیش از عمل نباشد و کمی کاهش این توانمندی های جنسی طبیعی است. 

تا چه زمان بعد از عمل جراحی پروستات نمی توان رابطه داشت ؟

ایا بعد از عمل جراحی پروستات میتوان رابطه داشت ؟ تا چه زمان ؟ در این خصوص بهتر است با متخصص خود در این زمینه مشورت کنید ! چرا که سطح جراحی ، ابعاد پروستات جراحی شده و همچنین روشی که برای آن به کار گرفته می شود بدون شک در این مدت زمان تاثیر دارد. از این رو این مدت زمان بر اساس شرایط بیماری هر کسی متفاوت می باشد.

با این وجود گفته می شود که از 2 الی 4 هفته پس از انجام عمل پروستات باید از رابطه های جنسی و همچنین خود ارضایی خودداری کرد.

سایر روش های درمان پروستات

با توج به این عوارض پروستات می باشد که بسیاری از متخصصین پیشنهاد می کنند که از روش های جایگزین برای درمان پروستات استفاده کرد. شما می توانید برای آشنایی با این روش ها بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : درمان پروستات

همچنین خوب است بدانید که شما می توانید با کلیک بر روی این لینک از یکی از بهترین متخصصین درمان پروستات در ایران نوبت دریافت کنید و در این خصوص به اطلاعات کامل تری دست پیدا کنید.

آیا عمل جراحی پروستات بر روی روابط جنسی تاثیر دارد ؟

بدون شک پروستات به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های تولید مثلی و فعالیت های جنسی بر روی روابط جنسی تاثیر دارد.

آیا می توان بعد از جراحی پروستات رابطه جنسی داشت ؟

در این مطلب به طور کامل به پاسخ این سوال می پردازیم پس با ما همراه باشید و به کسب اطلاعات بپردازید.

آیا برای درمان پروستات لزوما باید جراحی کرد ؟

راه های درمان زیادی برای پروستات وجود دارد که در این مطلب می توانید مطلب کامل آن را بخوانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *