ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟

Rate this post

ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟ بزرگی پروستات یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کم کم در سن های میان سالی در آقایان دیده می شود و مشکلات زیادی را برایتان به همراه می آورد. وقتی با گزارش بزرگی پروستات رو به رو می شوید قطعا هر کسی می خواهد بداند که پروستات او چقدر بزرگ شده است و ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟ ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

پروستات چیست ؟

پروستات یک غده گردویی شکل است که در زیر مثانه قرار دارد و هم به تولید مایع منی آقایان می پردازد و هم نقش مهم جنسی در بدن ایفا می کند. این غده در حقیقت بستری فراهم می کند که اسپرم های تولید شده در داخل مایع منی قرار بگیرند و نمیرند تا باروری به درستی صورت بگیرد. اما این غده به مرور زمان می تواند بزرگ و بزرگتر شود که از این رو این سوال را به وجود می آورد که ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟

ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟

ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟

پروستات بالغ سالم حدود 20 تا 25 گرم وزن دارد و تقریباً 4 سانتی متر عرض و همچنین 3 سانتی متر ارتفاع و 2 سانتی متر ضخامت دارد. پروستات را می توان در مقیاس های زیر اندازه گیری کرد:

  1. پروستات کوچک دارای حجم 30 میلی لیتر تا 40 میلی لیتر می باشد و وزنی 20 گرم تا 70 گرمی دارد.
  2. پروستات متوسط ​​دارای حجم 40 میلی لیتری تا 80 میلی لیتری و وزن 20 گرمی است.

ابعاد پروستات بزرگ چقدر می باشد ؟

پروستات بزرگ ابعاد مشخصی ندارد. در حقیقت هر پروستاتی که از مقیاس های بالا بیشتر باشد پروستات بزرگ محسوب می شود که به مرور می تواند بیشتر نیز باشد. از این روست که مشکلات پروستات بزرگ می تواند به مراتب بیشتر و بیشتر شود چرا که این غده نیز روز به روز بزرگ تر می شود و باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری نیز می شود.

درمان بزرگی پروستات

پروستات و بزرگی آن بدون شک قابل درمان است. شما می توانید بهترین و جدید ترین راهکار های درمان پروستات را در این صفحه بخوانید : درمان پروستات

همچنین شما می توانید برای دریافت نوبت از یکی بهترین متخصصین درمان پروستات در تهران بر روی این لینک کلیک کنید و به دریافت نوبت بپردازید.

در آخر امیدواریم این سوال که ابعاد پروستات نرمال چقدر است برای شما مفید بوده باشد.

ابعاد پروستات نرمال چقدر است ؟

یک پروستات عادی معمولا به اندازه یک گردو می باشد و بزرگ نمی باشد.

پروستات بزرگ چقدر است؟

بزرگی پروستات حد مشخصی ندارد و این بزرگی می تواند بسیار پیش برود.

آیا پروستات بزرگ قابلل درمان می باشد ؟

بله ! شما می توانید روش های درمان این بیماری را در این صفحه مطالعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *