جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه

4.3/5 - (44 امتیاز)

جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه و کنترل آن

سنگ کلیه را می توان یکی از بزرگترین و دردناک ترین مشکلاتی دانست که به سراغ شما می آید و می تواند زندگی شما را از جنبه های بسیار زیادی تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر درد مشکلاتی که در نتیجه سنگ کلیه برای مجاری ادراری شما به وجود می آید بسیار زیاد می باشد و از این رو مهم است که جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه تا به بهترین شکل ممکن این بیماری را درمان کنید. ما در این مطلب سعی داریم تا جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه را به شما نشان دهیم پس با ما همراه باشید.

منظور از سنگ کلیه چیست ؟

سنگ کلیه توده های جامد یا کریستالی شکلی می باشند از مواد گوناگون مانند اسید ها یا نمک ها ساخته می شوند و در کلیه تشکیل می شوند. این سنگ می تواند گاهی به صورت شن های بسیار ریز باشد و در موارد حاد تر درشت و حتی به اندازه یک دانه انگور بزرگ باشد. با توجه به اندازه کلیه معمولا سنگ هایی که کمی درشت می باشد قابل دفع نیستند و در این زمان است که جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه باید مورد توجه قرار بگیرد تا به کلیه کمک کرده تا سنگ ها را دفع کند.

جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه چگونه درمان و کنترل می شود ؟

وقتی به متخصص این زمینه مراجعه می کنید دو مسیر باید برای پایان دادن ریشه ای به این مشکل باید دو رویکرد در نظر گرفته شود :

  1. راهی که به کمک حتی کلیه سنگ ساز نیز سنگ تولید نکند و تولید سنگ کلیه به پایان برسد.
  2. سنگ کلیه هایی که در بدن شما وجود دارد دفع شود و کلیه شما از هر گونه سنگی خالی شود.

رویکرد اول به کمک دارو درمانی ها و همچنین یک سبک زندگی سالم به دست می آید. اما در خصوص مورد معمولا در بسیاری از مواقه به درمان های مخصوص نیاز می باشد چرا که سنگ کلیه به قدری درشت می باشد که امکان عبور کلیه و خروج از حالب را ندارد. در این زمان است که از روش های زیر و جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه برای درمان این بیماری استفاده می شود.

دارو درمانی

برای تجویز دارو باید ابتدا به این توجه شود که آیا سنگ کلیه به اندازه ای می باشد که از کلیه رد گردد یا خیر ؟ اگر به اندازه ای کوچک باشد که خود کلیه قابلیت دفع آن را داشته باشد از دارو هایی استفاده می شود که این دفع را اسان تر کند. این دارو ها مجرای ادراری را انعطاف پذیر تر می کند و با کاهش درد موجب می شود که درد کمتری داشته باشید و به سادگی بتوانید سنگ ها را دفع نمایید.

اشعه درمانی

در جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه این روش یک روش غیر تهاجمی می باشد که در آن جراحی صورت نمیگیرد. بلکه با استفاده از تجهیزات مخصوص اشعه هایی به داخل بدن فرستاد می شود که باعث شکسته شدن سنگ از خارج از بدن می شود. با کوچک تر شدن سنگ ها قطعا کلیه و مجاری ادراری شما قادر خواهد بود سنگ های درون کلیه را دفع کند.

یورتروسکوپی

در این روش از جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه از طریق مجاری ادراری و مثانه یک لوله بسیار کوچک وارد مجاری ادراری شما می شود و به سنگ کلیه می رسد و این سنگ ها را کوچک تر می کند تا در صورتی که به علت بزرگ بودن قابلیت عبور از کلیه وجود نداشته باشد با این روش سنگ ها کوچک شده و از طریق ادرار شما خارج می گردد و این مشکل به طور کامل درمان می شود.

جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه

نفرولیتوتومی از راه پوست

در بین جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه این روش زمانی پیشنهاد می شود که سنگ کلیه با روش های دیگر کوچک نشود. هنگامی که نمی تواند سنگ کلیه را با روش های دیگر از بین ببرند، ممکن است پزشک شما نفرولیتوتومی از راه پوست را توصیه کند. در طی نفرولیتوتومی از راه پوست، پزشک لوله‌ای را مستقیماً از طریق یک برش کوچک در پشت شما وارد کلیه می‌ کند. در آخر به کمک روش های تخصصی این سنگ از کلیه خارج می گردد و کلیه شما پاکسازی می شود.

جراحی لاپارسکوپی نیز یکی دیگر از جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه می باشد که در این روش سعی می شود که با ایجاد سوراخ های کوچک لوله های بسیار باریک را وارد این ارگان کنند و اقدام به درمان سنگ کلیه کنند. لاپارسکوپی یکی از جدید ترین روش جراحی می باشد که کمترین عوارض را به دنبال دارد.

خوب است بدانید که این روش جراحی توسط متخصصین این حوزه انجام می شود که به کمک این صفحه پیدا کردن یک متخصص در این زمینه برای شما میسر شده است کافیست بر روی نوبت دهی آنلاین کلیک کنید.

مزایا جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه چیست ؟

چرا باید به سراغ جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه برویم ؟ چون که این روش ها بر اساس جدید ترین تحقیقات روز کشف شده اند و بر اساس آزمایشات کمترین عارضه را برای شما به دنبال خواهند داشت. از این رو قطعا بهتر است به جای روش های قدیمی درمان سنگ کلیه که نتایج و عوارض بدی به دنبال خواهد داشت که از این رو امروزه به همه افرادی که به این بیماری دچار می باشند پیشنهاد می شود که جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه را پیگیری نمایند.

عوارض جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه چیست ؟

قطعا عوارض این راه های جدید به مراتب کمتر از راه های قدیمی می باشد اما باید در نظر داشته باشید که این روش ها باید توسط دکتر متخصص در این زمینه انجام شود در غیر این صورت قطعا نتیجه بخش نخواهد بود. همچنین فراموش نکنید که این روش ها نیز باید مراقبت های مخصوص به خود را داشته باشید تا درمان به درستی صورت بگیرد. در این صورت است که می توانید از عوارض جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه در امان باشید.

همچنین فراموش نکنید هرچند خود این روش ها عوارض جراحی باز را ندارد اما در هر صورت سنگ کلیه شما در حال دفع شدن می باشد و نشانه هایی همچون سوزش ادرار و خون ادراری قابل مشاهده می باشد.

جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه چقدر طول می کشد ؟

بسته به حجم سنگی که در کلیه های شما وجود دارد مدت زمان دفع ان نیز متفاوت می باشد اما درمان سنگ کلیه حتی به کمک جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه یک شبه صورت نمگیرد بلکه این روش ها به کوچک تر شدن سنگ کمک می کند و در نهایت دفع آن را ساده تر می کند.

برای انجام جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه به کجا مراجعه کنیم ؟

شما برای انجام جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه باید به یک متخصص خوب اورولوژیست مراجعه کنید. خوب است بدانید که چنین متخصصی را به کمک این صفحه می توانید پیدا کنید. دکتر احمد رضا رفعتی با رتبه برتر در بورد تخصصی اورولوژی و فوق تخصص در انواع جراحی های کلیه و … می تواند به شما کمک کند تا این بیماری را به بهترین شکل ممکن درمان کنید. برای دریافت نوبت کلیک کنید. 

ما در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات کاملی در زمینه جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع : https://my.clevelandclinic.org/

 

 

 

جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه چیست ؟

در این روش جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه را پیدا کنید و از آن بهره مند شوید.

هزینه جدید ترین راه های درمان سنگ کلیه چقدر است ؟

این هزینه بر اساس روش های مد نظر شما متفاوت می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *