عوارض جراحی پروستات چیست

4.8/5 - (57 امتیاز)

عوارض جراحی پروستات چیست ؟ (کوتاه مدت و بلند مدت)

اگر به تازگی وارد سن میانسالی شده اید به مرور می توانید انتظار مشکلات پروستاتی را داشته باشید که به سراغ شما می آید و مشکلات زیادی در تمامی بعد های زندگی شما ایجاد می کند. با کمی جست و جو متوجه می شویم که یکی از راه های درمان مشکلات پروستات جراحی می باشد و در این زمان این سوال مطرح می شود که عوارض جراحی پروستات چیست ؟

ما در این مطلب به 0 تا 100 این سوال که عوارض جراحی پروستات چیست پاسخ می دهیم پس همراه ما باشید.

پروستات چیست ؟

پروستات یکی از ارگان های تولید مثلی مردانه می باشد که در زیر مثانه قرار دارد و وظیفه تولید مایع منی را دارد. همچنین این عضو در تولید مثل و فرزند اوری آقایان نیز نقش زیادی دارد و به طور کلی می توان گفت که عمده اهمیت وجود پروستات مربوط به فعالیت های جنسی و تولید مثلی می باشد. از این روست که می توان در نظر داشت که در برسی عوارض جراحی پروستات چیست به مشکلات جنسی نیز بربخوریم.

عوارض جراحی پروستات چیست

در ادامه بیشتر در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

چرا به جراحی پروستات نیاز داریم ؟

پروستات ممکن است به بیماری های مختلفی دچار شود که بزرگی پروستات یا سرطان آن یکی از این مشکلات می باشد. وقتی پروستات بیش از اندازه بزرگ می شود مجاری ادراری و فعالیت های دفع ادرار را بسیار مختل می کند و در این زمان جراحی یکی از روش های درمان این بیماری می باشد که با برداشتن قسمتی از پروستات یا قسمت سرطانی آن باعث کوچک تر شدن و یا درمان سرطان آن می شود. از این رو گاهی به جراحی پروستات نیاز می باشد.

اما عوارض جراحی پروستات چیست ؟ قطعا عوارض جراحی پروستات مهم و قابل برسی است. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم در کنار این مطلب از طریق لینک رو به رو با درمان پروستات نیز آشنا شوید : روش های درمان پروستات

انواع جراحی پروستات

خوب است بدانید که جراحی پروستات انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها نیز عوارض مربوط به خود را دارند. از مهم ترین روش های جراحی پروستات می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  1. جراحی رتروپوبیک : در این روش جراحی پروستات با کمک برش های بسیار کوچکی که در زیر شکم زده می شود انجام می گیرد و در آخر با استفاده از تجهیزات تخصصی به درمان مربوطه پرداخته می شود.
  2. جراحی باز : در این جراحی مانند سایر جراحی های باز پوست کاملا شکافته می شود که بدیهی است عوارض جراحی پروستات را بیشتر و قابل توجه تر می کند.
  3. جراحی لاپاراسکوپی : این روش که کمترین عوارض جراحی پروستات را به دنبال دارد با استفاده از ایجاد حفره های کوچک در زیر شکم و یا کشاله ران جراحی انجام می شود.

عوارض جراحی پروستات چیست

عوارض جراحی پروستات چیست ؟

جراحی پروستات یک روش درمانی تهاجمی می باشد. بدیهی است که بدون شک در این روش انتظار برخی از مشکلات را می توان داشت و برخی از عوارض را می توان پیش بینی کرد. ما در ادامه به طور کامل در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

عوارض کوتاه مدت جراحی پروستات چیست ؟

همانطور که فورا گفتیم در جراحی یک تهاجمی به پوست و بافت های بدن شما صورت میگیرد پس بدیهی است که مدتی پس از جراحی برخی از عوارض کوتاه مدت را می توان انتظار داشت که از مهم ترین موارد آن می تواند به حالات زیر اشاره کرد :

  1. عفونت در مجاری ادراری
  2. خون ادراری
  3. خون ریزی
  4. مشکل در ادرار کردن
  5. بی اختیاری در ادرار کردن
  6. و…

این مشکلات معمولا پس از مدتی از بین می روند و نیاز نیست نگران آن ها بود. اما عوارض دیگری می باشد که حتما باید با توجه به سن و موقعیت خود به آن توجه کنید.

عوارض بلند مدت جراحی پروستات چیست ؟

اینطور نیست که برداشتن قسمتی از پروستات هیچ عوارضی برای شما به دنبال نداشته باشد. همانطور که گفتیم این عضو به طور مستقیم در فعالیت های جنسی شما نقش دارد و در نزدیکی مجاری ادراری شما قرار دارد. از این رو از عوارض بلند مدت این مشکل می توانیم به موارد زیر اشاره کنید :

  1. بی اختیاری در ادرار : معمولا در نتیجه انجام عمل تهاجمی به پروستات ناحیه آن نیز تحریک می شود و با فشار آمدن به مثانه و مجاری ادراری می توان انتظار داشت که امکان نگه داشتن ادرار دشوار باشد و بی اختیاری به سراغ فرد بیاید.
  2. مشکل در نعوظ : پروستات دقیقا یکی از اندام های جنسی می باشد که وجود آن در متعادل کردن تستستورون نقش بسیار مهمی دارد. وقتی قسمت از پروستات برداشته می شود کل فعالیت این عضو مختل می گردد که بدیهی است مشکلات جنسی مانند اختلال در نعوظ را برای شما به همراه می آورد.

ایا عوارض جراحی پروستات خطرناک است ؟

نمی توان گفت عوارض جراحی پروستات خطرناک است اما مشکلاتی که برای شما به همراه می آورد بعد های زیادی از زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد که در آخر باعث می شود مشکلات جسمی و حتی روحی به سراغ فرد بیاید. از این روست که پیشنهاد می شود در انتخاب این روش درمانی دقت زیادی کنید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه در خصوص عوارض جراحی پروستات چیست نیاز می باشد را در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید و با مشاوره با متخصص اورولوژی در این زمینه به اطلاعات دقیق تری دست پیدا کنید.

 

عوارض جراحی پروستات چیست ؟

به طور کلی این جراحی دو نوع عارضه بلند مدت و کوتاه مدت دارد که در این مطلب به ان می پردازیم.

آیا برای درمان پروستات لزوما باید جراحی کرد ؟

خیر روش های دیگری نیز می باشد که حتی گاها انتخاب مناسب تری نیز می باشد.

آیا جراحی پروستات خطرناک است ؟

خطر جراحی پروستات این است که عوارض آن می تواند بعد جسمانی و روحی زندگی شما را تغییر دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *