عوارض واکسن HPV

4.5/5 - (41 امتیاز)

عوارض واکسن HPV گارداسیل

همانطور که می دانید امروزه در کشور ما تزریق واکسن گارداسیل مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است و افراد زیادی بسته به فعالیت هایی که می کنند یا از روی حفظ سلامت به دنبال تزریق این واکسن می باشند. اما قطعا در زمان تزریق آن دغدغه عوارض واکسن HPV یا گارداسیل را پیدا می کنند که ما در این مطلب قصد داریم به طور کامل به ان بپردازیم. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در عوارض واکسن HPV زگیل تناسلی با ما در این صفحه همراه باشید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص HPV و زگیل تناسلی و راه های درمان آن بر روی این لینک کلیک کنید و از متخصص این زمینه نوبت دریافت کنید.

واکسن گارداسیل چیست ؟

واکسن گارداسیل یا واکسن اچ پی وی واکسنی است که بدن شما را در برابر سویه های مختلف ویروس اچ پی وی مقاوم می کند. از آنجایی که عفونت های این ویروس می تواند تاثیرات بسیار زیادی روی بدن داشته باشد و علاوه بر زگیل تناسلی سرطان دهانه رحم را نیز به دنبال داشته باشد از این رو تزریق این واکسن امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. 

خوب است بدانید که واکسن اچ پی وی برای پیش گیری می باشد و هیچ تاثیری پس از ابتلا شدن به این ویروس ندارد. پس برای پیشگیری این واکسن را دریافت کنید.

 

چرا باید واکسن گارداسیل بزنیم ؟

متاسفانه باید گفت که امروزه در کشور ما نیز این ویروس زیاد شده است و افراد زیادی به ان مبتلا می شوند. هرچند که رفتار های پر خطر به این ویروس منجر می شود اما در موارد بسیار نادر دیده شده است که از طریق اماکن عمومی مانند سرویس های بهداشتی نیز منتقل شده است. با این وجود این ویروس در تمامی کشور های پیشرفته دنیا از سنین پایین تزریق می شود تا از هر گونه خطر جلوگیری کند.

برای کسب اطلاعات در خصوص راه های انتقال ویروس اچ پی وی بر روی این لینک کلیک کنید.

عوارض واکسن HPV

عوارض واکسن HPV چیست ؟

همانطور که می دانید اکثر واکسن ها از عوارض مربوط به خود برخوردار می باشند و به سختی می توانید واکسنی پیدا کنید که حتی توسط با کیفیت ترین تولید کنندگان ساخته شده است اما عارضه ای به همراه نداشته باشد. بدیهی است که شما پس از دریافت این واکسن باید عوارض واکسن HPV گارداسیل را تا مدتی تحمل کنید.

البته این عوارض مانند سایز عارضه های واکسنی می باشد که به این شرح است :

  1. درد ، تورم ، قرمزی ، خارش ، کبودی و خون ریزی خفیف در ناحیه تزریق واکسن
  2. دست درد (درد عضلات)
  3. سر درد
  4. تب
  5. حالت تهوع
  6. گیجی
  7. خستگی
  8. اسهال
  9. دل درد
  10. گلو درد

البته این عوارض قاعدتا به مرور زمان کاهش پیدا می کند. همچنین راه کار های ساده ای وجود دارد که شما به سادگی می توانید عوارض واکسن HPV را کاهش دهید.

عوارض واکسن HPV گارداسیل تا چه مدت ادامه دارد ؟

ممکن است از مشاهده عوارض بالا تا حدودی نگران شده باشید اما خوشبختانه باید بدانید که عوارض واکسن HPV زگیل تناسلی مدت زیادی باقی نمی ماند. شما از زمان تزریق این واکسن از 24 ساعت الی 48 ساعت می توانید انتظار عوارض بالا را داشته باشید اما به مرور باید کاهش پیدا کند. اگر این عوارض پس از روز دوم کاهش نیافته و برطرف نشد حتما با یک پزشک در این خصوص صحبت کنید.

عوارض واکسن HPV

چگونه عوارض واکسن HPV را کاهش دهیم ؟

راه های ساده ای وجود دارد که شما می توانید عوارض واکسن HPV را کاهش دهید. راهکار های زیر را به کار بگیرید تا بهتر بتوانید از علائم این واکسن فاصله بگیرید :

  1. روی قسمت تزریق واکسن نخوابید.
  2. تا مدتی از مایعات استفاده کنید.
  3. برای کاهش درد ناحیه دست از کمپرس گرم استفاده کنید.
  4. تا یک روز ترجیحا دوش نگیرید.
  5. فعالیت سنگین نکنید.
  6. اجسام سنگین را تا یک روز بلند نکنید.
  7. از ضربه به ناحیه تزریق واکسن خودداری کنید.
  8. خوب بخوابید.

البته این مراقبت هایی است که بسیار از ما به طور خودکار انجام می دهیم اما ما در این مطلب برای کاهش عوارض واکسن HPV این موارد را مجددا گوشزد کردیم.

آیا عوارض واکسن HPV حتمی است ؟

بله ! هرچند شدت آن ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد اما می توانیم انتظار داشته باشیم که هر کسی این علائم را داشته باشد. با این وجود گاهی به علت مراقبت ها یا بالا بودن سیستم ایمنی و قوای جسمانی این علائم در برخی از افراد کمتر بروز پیدا کند.

آیا عوارض واکسن HPV گارداسیل خطرناک است ؟

قطعا خیر ! اگر تا 2 روز این علائم را داشتید به هیچ عنوان نگران نباشید چرا که کاملا طبیعی است و پس از مدتی از بین می رود. اگر علائم شما از مواردی که فوقا گفتیم فراتر رفت حتما با یک متخصص صحبت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که پس از دو روز این علائم باید کاهش پیدا کند در غیر این صورت با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

عوارض واکسن HPV برای چه سنینی است ؟

باید بدانید که این واکسن از 11 سالگی قابل تزریق است و افراد تا 46 سالگی می توانند آن را تزریق کنند. اما بدیهی است که عوارض واکسن HPV برای یک فرد 12 ساله با یک فرد 22 ساله تا حدودی متفاوت می باشد. از آنجایی که مقاومت بدن کودکان پایین تر است گاهی این عوارض در آن ها شدید تر است که نگران کننده نیست و به مرور بهتر می شود.

واکسن گارداسیل در چه سنی قابل تزریق است ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

عوارض واکسن HPV

برای تزریق واکسن گارداسیل کجا برویم ؟

شاید به این نکته کمتر توجه کرده باشید اما جایی که واکسن گارداسیل را تزریق می کنید مهم است و می تواند از عوارض واکسن HPV بکاهد. در حقیقت حتما باید این کار توسط فرد حرفه ای انجام شود که بتوانیم درد کمتری در این ناحیه انتظار داشته باشید. همچنین از تزریق این واکسن در محیط خارج از درمانگاه یا محیط مجهز جدا خودداری نمایید تا از سایر عوارض واکسن HPV جلوگیری به عمل آید.

فراموش نکنید که عوارض واکسن HPV گارداسیل که فوقا آن هارا برسی کردیم برای واکسن 9 ظرفیتی می باشد و عوارض واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی ممکن است عوارض کمتری داشته باشد. همچنین شرکت تولید کننده واکسن نیز بدون شک در این عامل تاثیر گذار می باشد.

آیا حتما باید واکسن گارداسیل بزنیم ؟

این یک تصمیم کاملا شخصی است. اگر نگران سلامتی خود هستید یا می خواهید از هر گونه خطر در امان باشید قطعا باید به تزریق این واکسن بپردازید و از عوارض آن نیز نترسید. اما اگر مطمئن نیستید که آیا در خطر ابتلا به این ویروس هستید به این نکات توجه کنید :

اکثر افرادی که روابط جنسی فعال دارند در معرض این ویروس هستند. این ویروس از اماکن عمومی انتقال پیدا نمی کند و راه های مخصوص به خود را دارد که فوقا لینک کسب اطلاعات در این زمینه را در اختیار شما قرار داده ایم.

آیا عوارض واکسن HPV چهار ظرفیتی بیشتر از دو ظرفیتی است ؟

باید در نظر داشته باشید که عوارض واکسن HPV که برای شما برسی کردیم عوارض کلی هر واکسنی می باشد که در هر بدنی به این شکل بروز پیدا می کند. از این رو به طور قطعی نمی توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

سخن آخر در خصوص عوارض واکسن HPV

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه در خصوص عوارض واکسن گارداسیل نیاز می باشد را در اختیار شما قرار دهیم و در این حوزه شما را مطلع کنیم که در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اما فراموش نکنید که اگر در دسته افراد پر خطر قرار دارید و احتمال می دهید که ممکن است به این ویروس دچار شوید حتما بدون نگرانی از عوارض این واکسن را تزریق کنید.

همچنین اگر پس از تزریق نشانه های فوق را مشاهده کردید به هیچ عنوان نگران نباشید و استراحت کنید تا بهبود یابید.

منبع https://www.gardasil9.com//

عوارض واکسن HPV چیست ؟

برای کسب اطلاعات در مورد عوارض عوارض واکسن HPV با ما در این صفحه همراه باشید.

عوارض واکسن HPV خطرناک است ؟

برخی از نشانه های این واکسن مهم می باشد که باید آن ها را پیگیری کنید.

آیا عوارض واکسن HPV طولانی می ماند ؟

خیر عوارض واکسن HPV باید طی مدت زمان کوتاهی فروکش نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *