آیا HPV خطرناک است ؟

Rate this post

آیا HPV خطرناک است ؟ این سوالیست که بدون شک ذهن هر کسی را به خود مشغول کرده است و دغدغه های زیادی برای هر کسی ایجاد می کند. از این روست که ما در این مطلب قصد داریم تا به 0 تا 100 این سوال که آیا HPV خطرناک است بپردازیم و اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما در این صفحه همراه باشید.

اچ پی وی چیست ؟

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک ویروس رایج است که می تواند قسمت های مختلف بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد، از جمله سویه‌های HPV که باعث ایجاد زگیل در دست‌ها، پاها، صورت و غیره می‌شوند. حدود 30 گونه HPV می‌تواند بر اندام‌های تناسلی شما، از جمله فرج، واژن، دهانه رحم، آلت تناسلی، آلت تناسلی و کیسه بیضه و همچنین شما تأثیر بگذارد.

خوب است بدانید HPV که دستگاه تناسلی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، یک عفونت مقاربتی (STI) است که از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. بسیاری از مردم از فکر ابتلا به بیماری های مقاربتی به خود می ترسند، اما اکثر گونه های HPV تناسلی بی ضرر هستند. اما نوعی از این ویروس است که شامل نوعی HPV نیز می باشد که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود و خطرناکه می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر روش های انتقال HPV بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : راه های انتقال زگیل تناسلی

آیا HPV خطرناک است ؟

بله ! بدون شک سویه هایی از HPV بسیار خطرناک می باشد و می تواند شمارا در معرض بیماری های بسیار زیادی قرار دهد. از این روست که می توان گفت بدون شک این ویروس خطرناک می باشد و باید نسبت به آن مراقبت های لازم را به جای آورد.

آیا HPV خطرناک است ؟

خطر ابتلا به HPV چیست ؟

HPV می تواند مشکلات زیر را به بار بیاورد :

  1. سرطان دهانه رحم
  2. سرطان واژن
  3. سرطان آلت تناسلی
  4. سرطان معقد
  5. سرطان روده بزرگ
  6. سرطان روده کوچک و..

همچنین در صورت انجام رفتار های خطرناک دهانی می تواند مشکلاتی مانند سرطان در پشت گلو (به نام سرطان اوروفارنکس) نیز به وجود بیاورد.

با این وجود خوب است بدانید سرطان های ناشی از اچ پی وی اغلب سال‌ها و حتی دهه‌ها طول می‌کشد تا پس از ابتلای فرد به HPV ایجاد شود. همچنین باید بدانید این در صورتی به وجود می آید که HPV به عفونت تبدیل شود و باعث زگیل تناسلی گردد.

چه کسانی در خطر مشکلات HPV می باشند ؟

هیچ راهی وجود ندارد که بدانیم چه فردی به سرطان یا سایر مشکلات ناشی از ویروس HPV مبتلا میشود. با این وجود افرادی که دارای سیستم های ایمنی ضعیف (از جمله افراد مبتلا به HIV) می باشند یا افرادی که به علت های مختلف سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض این بیماری ها می باشند.

اچ پی وی چه مشکلاتی ایجاد می کند ؟

فوقا در خصوص مشکلاتی که HPV ایجاد می کند به طور کامل صحبت کردیم و پاسخ دادیم آیا HPV خطرناک است یا خیر. اما باید در نظر داشته باشید که مشکلات ناشی از این ویروس محدود به این موارد نمی باشد. روابط اجتماعی شما محدود می شود و ساده ترین رفتار ها از شما سلب می شود که بدون شک یکی از مهم ترین مشکلات این بیماری است.

4 راه جلوگیری از خطر اچ پی وی چیست ؟

حالا دانستیم که آیا HPV خطرناک است یا خیر. حال باید بدانیم که چگونه از خطرات آن جلوگیری کنید که ما در ادامه در خصوص آن توضیحات لازم در اختیار شما قرار خواهیم داد :

تنها راه پیشگیری از HPV پرهیز از رابطه جنسی پر خطر است است. برای بسیاری از افراد، اهداف واقع بینانه تر شامل کاهش خطر ابتلا به HPV و پیشگیری از سرطان دهانه رحم و در عین حال لذت بردن از یک زندگی جنسی سالم است.

آیا HPV خطرناک است ؟

با این وجود راه های زیر نیز برای جلوگیری از خطرات HPV پیشنهاد می شود :

1.واکسن :

بهترین راه برای محافظت در برابر HPV این است که قبل از شروع فعالیت جنسی، واکسینه شوید. سه واکسن مورد تایید FDA برای جلوگیری از HPV وجود دارد که امروزه  دو مدل از آن (گارداسیل 4 ظرفیتی و 2 ظرفیتی) در ایران وجود دارد.. واکسن زدن ممکن است از شما در برابر گونه‌های HPV محافظت کند که در معرض آن قرار نگرفته‌اید. بهتر است از یک متخصص در این زمینه بپرسید خود بپرسید که آیا واکسینه شدن را توصیه می کند یا خیر.

2.به طور منظم غربالگری و آزمایش شوید :

تشخیص زودهنگام HPV و سلول های غیر طبیعی از سرطان دهانه رحم جلوگیری می کند.

  1. شما باید آزمایش پاپ اسمیر را از سن 21 سالگی شروع کنید.
  2. بسته به نتایج شما، ممکن است هر یک تا سه سال یا بیشتر به یک پاپ دیگر نیاز داشته باشید. در سنین 30 تا 65 سالگی، ممکن است فقط به آزمایش پاپ اسمیر روتین، فقط آزمایشات معمول HPV یا ترکیبی از هر دو نیاز داشته باشید.
  3. اگر بیش از 65 سال سن دارید، ممکن است نیاز به غربالگری ادامه داشته باشید که بهتر است با متخصص خود در این زمینه صحبت کنید.

3.رابطه جنسی ایمن تر را تمرین کنید :

کاندوم در پیشگیری از HPV کمتر از محافظت در برابر بیماری های مقاربتی که از طریق مایع منی یا مایع واژن منتشر می شوند، موثر هستند. با این حال، استفاده صحیح از آنها در هر بار رابطه جنسی می تواند خطر ابتلا به عفونت HPV را کاهش دهد.

4.از شریک خود محافظت کنید :

به شریک خود اطلاع دهید که آیا HPV دارید تا او نیز آزمایش شود. ممکن است لازم باشد در زمانی که برای زگیل تناسلی یا انواع پرخطر HPV تحت درمان هستید، رابطه جنسی را متوقف کنید. در مورد اقدامات احتیاطی که باید در مورد عفونت HPV انجام دهید، با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

آیا HPV قابل درمان می باشد ؟

باید گفت خیر ! یکی از دلایلی که در پاسخ به این سوال که آیا HPV خطرناک است به جدیت می گوییم بله این است که شاید بتوانید با روش های مختلف زگیل بیرون آمده را حذف کنید اما هیچ راهی نمی تواند ویروس را از بدن شما خارج کند.

با این وجود گفته می شود که معمولا بعد از 2 سال ویروس HPV از بدن خارج می شود.

کدام سویه HPV خطرناک است ؟

گفته می شود سویه 18 و 16 خطرناک ترین انواع سویه HPV می باشد.

البته گفته می شود این سویه ها برای بانوان بیشترین خطرات را دارند چرا که برخی از گونه‌های HPV (اغلب انواع 16 و 18) می‌توانند باعث تغییراتی در سلول‌های دهانه رحم شوند، وضعیتی به نام دیسپلازی دهانه رحم ایجاد کنند.  در صورت عدم درمان، دیسپلازی دهانه رحم گاهی به سرطان دهانه رحم تبدیل می شود.

چگونه از خطرات HPV جلوگیری کنیم ؟

  1. از رابطه جنسی نا ایمن فاصله بگیرید.
  2. شریک جنسی خود را بشناسید.
  3. واکسن بزنید.
  4. از کاندوم استفاده کنید.
  5. حتما آزمایشات مربوطه را در زمان شک به این بیماری انجام دهید.
  6. سیستم ایمنی خود را بالا ببرید.

آیا HPV خطرناک است ؟

برای جلوگیری از خطرات HPV به چه تخصصی نیاز داریم ؟

ما در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به این سوال جواب دهیم که آیا HPV خطرناک است یا خیر. اما باید بدانید که بخشی از ابتلا به این ویروس دست شما نیست و گاهی بسته به محیط آلوده می باشد. از این رو مهم است که در این زمان از یک متخصص خوب در این زمینه کمک بگیرید که در این زمینه متخصص اورولوژی می تواند به شما کمک کند.

به دنبال بهترین متخصص اورولوژی در تهران می گردید ؟ ما در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

بهترین متخصص درمان HPV در تهران

اگر به یکی متخصص خوب مراجعه کنید هرچند هنوز HPV خطرناک است اما می توانید خطرات آن را کنترل کنید. دکتر احمد رضا رفعتی به بهترین شکل ممکن می تواند در این زمینه به شما کمک کند. ایشان با داشتن رتبه برتر در برد اورولوژی و همچنین به عنوان عضوی از انجمن اورولوژی اروپا و امریکا می توانند به سادگی در این زمینه به شما کمک کنند کافیست برای دریافت نوبت بر روی این لینک کلیک کنید یا از نوبت دهی آنلاین در بالای این صفحه اقدام کنید.

متبع : https://my.clevelandclinic.org

آیا HPV خطرناک است ؟

بله بدون شک باید بدانید که این ویروس در دنیا امروزی می تواند بسیار خطرناک باشد.

آیا اچ پی وی باعث سرطان می شود ؟

بله یکی از مشکلات رایج HPV بدون شک می تواند سرطان باشد.

برای درمان HPV به کجا مراجعه کنیم؟

شما به تخصص اورولوژی برای درمان این ویروس نیاز خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *