واکسن HPV زگیل تناسلی (گارداسیل) برای چه سنی است؟

4.4/5 - (56 امتیاز)

واکسن HPV گارداسیل برای چه سنی است؟

با شیوع اچ پی وی و زگیل تناسلی یکی از دغدغه های تمامی افرادی که قصد ازدواج و مقاربت جنسی دارند استفاده و تهیه این واکسن برای جلوگیری از این ویروس و عفونت های ناشی از آن شده است فارغ از آن که توجه کنند در حقیقت آیا سن کافی برای تزریق واکسن HPV را دارند و استفاده از این واکسن برای آن ها فایده اید دارد ؟ در ادامه به این سوال که واکسن HPV زگیل تناسلی (گارداسیل) برای چه سنی است کاملا پاسخ می دهید.

واکسن HPV چیست ؟

واکسن HPV یا همان واکسن گارداسیل Gardasil واکسنی است که برای جلوگیری از ابتلا به انواع سویه ها ویروس HPV تزریق می شود و در نهایت عفونت های این ویروس که شامل زگیل تناسلی نیز می شود جلوگیری می نماید.

اما تزریق این واکسن نیز سن مخصوص خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

بهترین سن برای تزریق واکسن گارداسیل HPV چیست ؟

بهترین سن برای تزریق واکسن گارداسیل در حقیقت سنی است که انسان به طور طبیعی می تواند به این ویروس مبتلا شود. برخی از افراد از 9 سالگی و برخی دیگر از 11 الی 12 سالگی قابلیت دچار شدن به این ویروس را دارند از این روست که بهترین سن پیشنهاد شده برای تزریق واکسن گارداسیل یا واکسن اچ پی وی 11 الی 12 سالگی می باشد.

واکسن HPV زگیل تناسلی (گارداسیل) برای چه سنی است؟

واکسن گارداسیل را تا چه سنی می توان تزریق کرد ؟

هر چند که بهترین سن برای واکسن گارداسیل 11 الی 12 سال است ، به علت فضای کشور ما معمولا هیچ کس برای تزریق این واکسن در این سن اقدام نمی کند. از این رو قطعا در بزرگسالی به فکر تزریق این واکسن می افتید ! اما تا چه سنی می تواند واکسن گارداسیل را تزریق کرد ؟

تا 26 سالگی می توان واکسن گارداسیل را تزریق کرد. البته بعد 26 سالگی تا 45 سالگی نیز می توان این واکسن را تزریق نمود اما تاثیر آن تا حدودی کم می شود و از مزایا آن کاسته می شود.

تزریق واکسن HPV گارداسیل را از چه سنی می توان شروع کرد ؟

تزریق واکسن اچ پی وی یا گارداسیل را می توان از سن 9 سالگی شروع کرد.

فراموش نکنید واکسن گارداسیل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است و تاثیری در عفونت و یا بدنی که به این ویروس دچار شده است ندارد !

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های انتقال این ویروس بر روی این لینک کلیک کنید : هر آنچه در خصوص اچ پی وی باید بدانید !

منبع : https://www.cdc.gov/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *